ENAMORA’T: TALLER PER APODERAMENT I PREVENCIÓ DE LA VIOLÈNCIA DE GÈNERE PER A ADOLESCENTS

Les emocions tene una importància cabdal en el desenvolupament humà. Promouen relacions positives i sanes amb els altres i amb un mateix. Ja en la infància s’aprenen les competències emocionals: consciència, empatia,  autoestima, vocabulari emocional i les habilitats d’enfrontar-se a les emocions negatives, la frustració i la gestió d’emocions. Tot aquest bagatge forma part essencial en el procés de construcció de la pròpia identitat i de la capacitat de relació  amb  el món.

En l’adolescència es produeixen canvis físics, sexuals, psíquics i socials que marquen, per una banda, l’allunyament de la infància i per l’altra l’apropament a la vida adulta. Aquest camí està sotmès a moltes diferències determinades per les diferents realitats culturals i socials, en societats diferents, o dins de la mateixa societat; per tant no podem parlar de l’existència d’una sola adolescència sinó de diverses.

L’adolescència és, doncs, un període  de descobriment de les pròpies potencialitats, de coneixement de les relacions interpersonals fora de l’entorn familiar (l’amistat, el sentiment de pertinença al grup, la fidelitat, l’amor, la sexualitat, etc.).  Un procés on s’aprèn a viure la llibertat amb responsabilitat, la cerca de la definició de la pròpia identitat personal i la identificació social. En aquest procés, l’educació afectiva-emocional aporta els coneixements i les habilitats perquè els i les adolescents puguin descobrir les seves potencialitats, la seva identitat personal, millorar l’autoestima, l’orientació sexual i la gestió de les relacions intra-personals, ajudant-los a trobar el seu lloc en la societat.

Al taller que realitzàrem a l’IES d’Esporles, gràcies a la implicació de l’AMPA, els docents, l’Ajuntament i , per descomptat de  na Nicole, treballàrem  l’autoestima, analitzàrem els estereotips i rols de gènere, visibilitzàrem la influència en la construcció de la identitat pròpia i coneguérem les situacions de risc en les relacions de parella.

Tot plegat va ser una experiència on, segons les possibilitats de cada grup, compartírem idees, vivències, emocions i aprenentages malgrat que ens vam quedar amb la sensació d’haver tingut poc temps. En qualsevol cas, va ser una activitat molt positiva, motivadora i engrescadora per a mi i espero i desitjo  que també per a l’alumnat.

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s