Viatge d’estudis 2016

El viatge d’estudis de 4t d’ESO podria representar la culminació de la convivència durant tots aquests anys d’educació secundària, i per a molts, fins i tot de primària. Mai més no es torna a tenir la oportunitat de compartir cinc dies amb tots els companys dels, almanco, darrers quatre anys i mai més no es torna a tenir l’edat que es té ara. Per això, sempre convid els participants al viatge a sucar al màxim el temps que tenen de viatge, no perdre el temps en bregues, discussions i “mals rollitos”. Realitzar totes les activitats i visites amb alegria, amb entusiasme, sentint cada experiència nova o tornant a reeditar-ne qualsevol d’antiga. Els amics, els companys, aniran i tornaran, alguns sortiran de les seves vides per sempre, però els moments, els records… són per sempre. Com més posin de part seva a fabricar aquest record, millor i més perdurable serà.

De vegades, alguns alumnes, en altres moments, ens demanen per què fem aquesta feina i, sobretot, per què ens oferim voluntaris per a aquest tipus d’activitats. La resposta, en el meu cas, és ben simple: nosaltres també som uns privilegiats perquè fem feina amb persones; persones que durant quatre, cinc, sis anys veim créixer, madurar, tornar una mica més adultes. No hi ha millor manera de compartir amb elles aquest bocinet de vida que serà aquesta gran experiència.

Pep Rios

Els alumnes ens conten…

Per començar, el dia 19 ens haguérem d’aixecar molt prest, ja que a les cinc de la matinada havíem de ser a l’aeroport, però això no va suposar gaire esforç perquè estàvem tots molt il·lusionats i amb ganes de partir.

Quan vam arribar, a Barcelona, ens esperava un autocar amb destinació Jaca. Allà en Pep ens donà la revista del viatge i un full on hi havia la lletra d’algunes cançons per fer karaoke (supòs perquè ningú no s’adormís). El trajecte va ser llarg, però va ser bastant animat.

El capvespre vàrem anar a patinar damunt gel, va ser una activitat molt divertida. Del nostre grup hi havia persones que en sabien molt i patinaven molt aviat, d’altres que s’intentaven equilibrar, alguns que n’estaven aprenent i queien a terra; però, en general, va ser molt entretingut i ho passàrem molt bé.

Després a l’hotel ens vam repartir per les diferents habitacions i ens vam preparar perquè l’endemà havíem d’anar a fer escalada, via ferrata i rappel.

Tot i que hi va haver gent que tenia por de les altures, els que van tenir l’oportunitat de participar en l’activitat van poder gaudir de les vistes del paisatge nevat.

L’horabaixa va continuar amb la visita a la Ciudadela de Jaca, un castell de l’època napoleònica que era utilitzada per controlar els enemics que atacaven des dels Pirineus. També vam visitar la catedral i el centre de la ciutat. Al vespre vam anar al Karaoke, on vam cantar i ballar durant hores.

El rafting va ser una altra de les activitats, amb la qual vam poder gaudir de la natura. Continuàvem amb les activitats esportives i vam anar a fer senderisme per la muntanya amb un paisatge increïble, tot blanc, espectacular. Era molt cansat, però pagava la pena.

Posteriorment va`rem deixar Jaca en direcció Salou, on després de un llarg viatge i unes aturades vam arribar a l’hotel «Santa Monica Playa». Aquesta era la darrera nit, vam anar a la discoteca «Smoepy’s», on ballarem tots plegats fins tard i en tenim bons records que perduren fins ara.

El darrer dia vàrem anar a Port Aventura, on passàrem un dia de molta diversió. El nostre darrer viatge amb bus havia arribat, camí de l’aeroport on l’avió va sortir puntual cap a Palma. La nostra petita aventura havia acabat.